S návrhem na pojetí Pražského okruhu jako obchvatu Kralup podle Ratha souhlasí ministr dopravy Pavel Dobeš (VV). Kdy začne Ředitelství silnic a dálnic velký aglomerační okruh budovat, je podle něj otázkou.

Před vedením severozápadní části obchvatu hlavního města přes Středočeský kraj v minulosti varoval Rathův předchůdce a nynější ministr zemědělství Petr Bendl (ODS). Podporoval naopak trasu přes Suchdol.

Rath řekl, že své plány nedávno představil Dobešovi, který proti nim údajně nic nenamítal.

Pražský okruh chceme jinde, stěžují si starostové. Co na to Rath a Dobeš? - čtěte ZDE

Odpůrci severnějšího vedení okruhu v minulosti tvrdili, že tato varianta by znamenala odsunutí výstavby.

Okruh kolem Prahy má spojit ruzyňské letiště s teplickou a hradeckou dálnicí a dále vést jako obchvat Říčan až k dálnici D1. "Je to úplná novinka, nic takového ve starém územním plánu nebylo," podotkl Rath.

Cílem je podle něj zejména dosáhnout toho, aby lidé při cestě z jedné strany kraje na druhou nemuseli projíždět metropolí. "Jet přes Prahu je pomalu jako vydat se přes Saharu. Je to obdobně nevyzpytatelné a můžete při tom samozřejmě i zahynout. Protože pražská doprava je z hlediska času jako černá díra," poznamenal Rath.

Nová část pražské Vysočanské radiály se otevřela, ulehčí Černému Mostu - čtěte ZDE

Hejtmanství v územním plánu, jehož přijetí mu ukládá nový stavební zákon, dále počítá s rychlodráhou do Kladna včetně propojení s ruzyňským letištěm nebo vyhlášením chráněné oblasti v dnešním vojenském prostoru v Brdech. Klade i důraz na veřejnou zeleň v nových obytných zónách. V průmyslových areálech a logistických centrech má zabírat minimálně 30 procent, u bonitních půd až na 40 procent plochy.