Nová dopravní tepna uleví části obyvatel, kteří žijí na Černém Mostě v Praze. Po šesti letech se otevřela první část nové pražské Vysočanské radiály vedoucí z Kbelské ulice k rychlostní silnici R 10 na Mladou Boleslav. Silnice, jejíž náklady byly již dříve odhadnuty na 2,4 miliardy korun, má především odvézt z Černého Mostu kamiony.

Zpočátku bude na radiále snížena rychlost na 50 kilometrů, po dokončení ochranného plotu po ní budou moci řidiči jezdit osmdesátkou.

Praha chce, aby se na Vysočanskou radiálu přemístily kamiony, které dosud jezdí po Chlumecké, Kolbenově a Průmyslové ulici. "Řidiči ale musí zjistit sami, že to je pro ně lepší. Zákazy vjezdu nikam dávat nebudeme," poznamenal Miroslav Rajchart.

Technická správa komunikací již dříve uvedla, že zakázat vjezd kamionům na Průmyslovou ulici nebude možné, protože jsou v okolí firmy a továrny, které je potřebují k zásobování.

Dokončovaný úsek Vysočanské radiály měří 5,6 kilometru, jeho součástí je několik mimoúrovňových křižovatek, mostů a nadjezdů. Stavbu platí město. Dokončení bylo několikrát odloženo, a to především kvůli sporům o pozemky, přes které radiála vede.

V budoucnu by měla na tento úsek navázat další etapa radiály, která povede od Kbelské ulice směrem do centra. Ta by měla v Libni navázat na plánovanou severovýchodní část vnitřního Městského okruhu.

Hlavní silniční síť v hlavním městě tvoří vnitřní Městský okruh a vnější Pražský okruh, které má propojit sedm radiál. V provozu je zhruba polovina z celkové délky obou okruhů a všech radiál.

Ministr dopravy Pavel Dobeš (VV) tento týden řekl, že dostavba východní části Pražského okruhu v úseku od dálnice D1 do Běchovic by mohla začít v roce 2014 nebo 2015. Podle něj bude záležet na tom, jak rychle se podaří vydat územní rozhodnutí a na výstavbu znovu uvolnit potřebné peníze.