Evropští komisaři jezdí služebně výhradně velkými německými vozy Mercedes, Audi a BMW. Napsal to ve čtvrtek server Public Service Europe s tím, že přes výzvy komise k energetické úspornosti je ve vozovém parku eurokomisařů jen jeden hybridní automobil.
V ostatních případech jde o luxusní vozy s velkou spotřebou, poznamenal server.
Pro služební potřeby 27 komisařů je určeno 29 vozů. Z bezpečnostních důvodů není možné zveřejnit, v jakém konkrétním voze daný komisař služebně jezdí, napsal server. Ve vozovém parku je ale na každý pád jen jeden hybrid, Mercedes třídy E.
Nejpopulárnější jsou velké Mercedesy třídy S za cenu 80 až 150 tisíc eur (dva miliony až 3,9 milionu korun), uvádí Public Service Europe. Jezdí s nimi 12 komisařů.
VW a Audi dostávají ránu. Čínské úřady můžou nakupovat jen místní auta - čtěte ZDE
Vláda schválila past na neekologická auta. V Česku vyrostou nízkoemisní zóny - čtěte ZDE
Ze čtyř vozů BMW tři patří do luxusní řady 7 a jeden k vyšší střední třídě řady 5. Server připomíná, že tyto vozy se prodávají i v hybridní verzi, tedy s benzinovým motorem kombinovaným s elektromotorem, ale Evropská komise je nepoužívá. Dalších deset komisařů jezdí ve velkých vozech Audi A8 a dva v Audi A6.
Podle serveru má Evropská komise služební vozy na leasing. Eurokomisaři mají pro leasing k dispozici 2000 eur na měsíc a mohou si vůz vybrat sami, uvedl Public Service Europe.