Kampaně politických stran podle zjištění organizace Transparency International (TI) stojí mnohem více, než strany přiznají. Navíc má jejich financování ve velkých městech řadu nedostatků a nejasností. 

Organizace to oznámila ve středu poté, co zmonitorovala kampaně v osmi největších českých městech. Vycházela z veřejně dostupných zdrojů, které doplnila o informace od jednotlivých stran a kandidátů. Zároveň vyzvala občany, aby přes jednoduchou aplikaci poslali fotky billboardů a plakátů, které potkají. 

"Cílem je vyslat politikům signál, že občané sledují, kolik peněz na předvolební reklamu utratí a odkud na to vezmou peníze," vysvětlil ředitel TI David Ondráčka.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se