Obvodní soud pro Prahu 4 vydal předběžné opatření, podle kterého musí společnost BigMedia odstranit přelepení kampaně TOP 09 v Praze a uvést reklamu do původního stavu. 

Konkrétně jde o 32 billboardů, které firma přelepila 11. září.

"Věříme, že BigMedia již rozhodnutí našla ve své datové schránce jako my. A věříme, že pracuje na tom, co jí předběžné opatření uložilo, tedy na odstranění přelepení reklamních materiálů," uvedl primátor a lídr kandidátky TOP 09 pro volby do pražského zastupitelstva Tomáš Hudeček.

Podle prezidenta Svazu provozovatelů venkovní reklamy (SPVR), do kterého patří i BigMedia, Rudolfa Bílého bude společnost rozhodnutí soudu respektovat, přelepení ale bylo podle ní oprávněné. 

Přístup Hudečka k billboardům je podle provozovatelů "pokrytecký a účelový". "Pomocí soudu se co nejrychleji domohl návratu své předvolební kampaně na billboardy, které zároveň svojí vyhláškou od 1. 10. zakazuje," komentoval svaz.

Provozovatelé mezi tím zahájili antikampaň proti TOP 09 v Praze s názvem "Praha podle Hudečka". Vadí jim regulace reklamy, kterou primátor prosadil jako součást nových stavebních předpisů. Ta podle nich nahrává developerům. Strana se brání s tím, že svaz provozovatelů využívá nepravdivé a zavádějící informace

"Opak je pravdou. Dříve město schválilo vše, co developeři navrhli. Dnes město dává jasná pravidla a developeři se jim musí přizpůsobit," konstatoval Hudeček.

Hudeček v reakci na obvinění v úterý představil novou webovou stránku "Praha podle Hudečka", která se od stránky svazu liší pouze koncovkou. Na ní zveřejnil jak stavební předpisy pro Prahu, tak manuál pro tvorbu veřejných prostranství. 

"Nemyslím si, že by kampaň měla nějaké politické pozadí, ale máme zde několik podnikatelů, kteří si myslí, že jejich zájmy jsou nadřazeny nad předpisy, a velkými penězi zasahují do politiky," řekl k tomu předseda TOP 09 Karel Schwarzenberg, který se Hudečka zastal.

Boj o existenci

Firma BigMedia podle Bílého přelepením billboardů jen bránila své právo na existenci. Nové stavební předpisy ji totiž mohou zničit, uvedl. "Účelem rozhodně nebylo nějak narušovat politickou soutěž ani poškodit TOP 09," řekl.

Boj mezi primátorem a svazem se táhne několik týdnů. Firma před časem spustila kampaň "Pražane, i ty přicházíš o peníze", v níž kritizuje smlouvu mezi Prahou a reklamní firmou JCDecaux.

Stavební předpisy nově omezujícím reklamu nad šest metrů čtverečních. Podle sdružení přijde Praha o stamiliony korun, které jí z velkoplošných reklam plynou. Podle předpisů totiž nebudou moci vznikat nové, a až těm současným skončí platné stavební povolení, firmy budou muset obří reklamní poutače a plochy odstranit.