Z marketingového hlediska je pro kandidáty zásadní, aby byli důvěryhodní, odlišní, relevantní a známí.

"Je zjevné, že současná nabídka politických subjektů nemá jasného vítěze. Kandidáti většinou skórují jen v některém z těchto zásadních atributů," říká marketingový odborník Jan Binar ze společnosti McCann.

Kandidáti jako Miroslav Kalousek (TOP 09), Miroslava Němcová (ODS) či Bohuslav Sobotka (ČSSD) mají podle Binara problém s jedinečností a důvěryhodností.

"Pro řadu lidí to jsou jen profesionální politici, kteří toho už hodně namluvili, často měnili názory, a navíc jsou součástí elit, které tuto zemi dovedly do stavu, v jakém je," dodává.

Naopak Andrej Babiš (ANO) je podle něj jedinečný. V kritériu důvěryhodnosti ale zaostává. "Kvůli možnému propojení obchodních zájmů, velkých peněz, moci a autoritářské osobnosti zůstane v tomto parametru vždy stín pochybnosti," tvrdí Binar.

Tento deficit ale podle něj kompenzuje Babišovi jeho kolega z hnutí ANO – Martin Stropnický.

Zbývá vám ještě 70 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se