Manažeři z dopravních podniků se v polovině března sešli na brněnském výstavišti, aby si poslechli něco o elektrických autobusech.

O pořizování nových vozů je poučil také Miloš Křepelka, ředitel odboru z ministerstva životního prostředí.

Tehdy ještě netušil, že na začátku dubna už zaměstnancem ministerstva nebude. V příběhu konce jeho úřednické kariéry hraje roli zakázka na zdravější dopravu, kterou zprostředkovala firma Allowance.

Ta proslula v souvislosti s neprůhlednými losovačkami, kvůli nimž teď bude muset Česko vracet část unijních dotací a o nichž HN již dříve informovaly.

Za ministra Richarda Brabce (ANO) v úřadu končí zmíněná zakázka, Křepelka i Allowance. „Zrovna tahle firma má striktní zákaz,“ říká Brabec.

Vítěz řečené zakázky měl, zjednodušeně řečeno, připravit plán dotačních programů pro zdravější dopravu ve městech – na vozidla poháněná plynem nebo elektřinou. Miloš Křepelka zasedl v její hodnotící komisi. Po komplikovaném průběhu a jednom zrušení soutěže nakonec vyhrálo sdružení firem Grant Thornton Advisory a Mott MacDonald.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se