Varování, že není dobré vstupovat do téže řeky dvakrát, v Česku příliš velkou váhu nemá. Pražský dopravní podnik po skandálu s údajně předraženým tiskem jízdenek připravuje nový tendr na tutéž zakázku.
A do soutěže se už podle týdeníku Ekonom chystá i stará známá společnost Neograph. Právě ta, která za aférou stojí a jejíž zisky byly údajně odkláněny i ve prospěch firmy na Panenských ostrovech, s níž byl spojován lobbista Ivo Rittig.
"Výběrového řízení se Neograph zúčastní asi společně se Státní tiskárnou cenin," potvrdil týdeníku Ekonom David Michal z advokátní kanceláře MSB Legal (do března působila pod názvem AK Šachta & Partners), který zájmy Neographu dlouhodobě hájí.
Odvážný Dopravní podnik
Společnost MSB Legal zajišťovala právní služby i pro Dopravní podnik a v některých sporech ho zastupuje dosud. David Michal nevylučuje, že by se o některé právní služby advokátní kancelář ucházela také znovu.
Dopravní podnik ovšem není schopen říci, zda by se po skandálech z uplynulých měsíců odvážil spolupracovat s kanceláří, která pouze změnila jméno.
"V současné době připravujeme k výběrovému řízení na tisk jízdenek zadávací dokumentaci. A provádíme také analýzu, v jakém rozsahu a jaké konkrétní právní služby budeme potřebovat," odpověděla mluvčí Dopravního podniku Monika Lojínová na dotazy, jakou budou mít nové tendry hodnotu či zda v nich firmy napojené na bývalou AK Šachta budou mít šanci.
Zatímco se však "šachtovci" dozorovaný Neograph chystá ve spolupráci s Dopravním podnikem pokračovat, zcela jinak vyšla ze skandálu konkurenční společnost Nanograph.
Cena jízdenky v Praze by mohla stoupnout až na 50 korun. Radní radši zruší některé spoje - čtěte ZDE
Na aféru s předraženými jízdenkami původně upozornil jeden ze šéfů Neographu Vladimír Sitta junior. Jenže spolumajitel Neographu Jan Janků se postavil proti němu a ve spojení s AK Šachta přešel do protiútoku.
Nakonec podali na Sittu i trestní oznámení, že de facto tuneloval Neograph tím, že z firmy vyváděl zakázky i majetek do své konkurenční firmy Nanograph.
V současné době se tak zdá, že Sittovo "žalování" na údajné nekalé praktiky při tisku jízdenek vedlo k tomu, že on sám na to doplatil nejvíce.
Více čtěte v týdeníku Ekonom.