Modernizace brněnského nádraží nemusí stát přes 20 miliard korun, jak odhadovala Správa železniční dopravní cesty (SDŽC), ale zhruba polovinu. Navíc by se nemuselo stěhovat o téměř kilometr na jih, ale jeho těžiště by stačilo nepatrně posunout.

Nové řešení představila ve čtvrtek koalice občanských sdružení Nádraží v centru. Projekt vznikl na Fakultě architektury VUT Brno.

"Technické řešení bylo posouzeno multikriteriální analýzou ČVUT a společností Cityplan a ty došly k tomu, že je proveditelné a v této podobě i výhodné," upozorňuje architekt Jan Vrbka.

Správa železničních cest se zatím k plánům nechce vyjadřovat. Oznámenou cenu 10,4 miliardy korun ale nepřímo zpochybňuje.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se