Novým šéfem všech čtyř programů České televize se stane Radek Žádník, který dosud pracoval pro poradenskou společnost Deloitte. Každý program ČT bude mít svého vedoucího, Žádník bude působit o úroveň výše. Dosavadní ředitel zpravodajství Milan Fridrich povede divizi nových médií, tedy především internetových projektů ČT. Z televize odejde programová ředitelka ČT Kateřina Fričová. Na středečním zasedání Rady ČT to oznámil generální ředitel Jiří Janeček.

Novým ředitelem zpravodajství České televize se stane Roman Bradáč, současný vedoucí kanceláře generálního ředitele ČT a bývalý zpravodaj televize ve Spojených státech. Novou programovou ředitelkou ČT bude Kristýna Taberyová. Podle restrukturalizačního plánu, který Janeček zjara předložil radním, funkce ředitele programu a zpravodajství za několik měsíců zaniknou a místo toho dostane každý ze čtyř kanálů ČT svého šéfa.

Novým vedoucím kanálu ČT2 se stane dosavadní personální ředitel ČT Jan Mrzena, který nahradí Fričovou. Zpravodajský program ČT 24 bude řídit Bradáč místo Fridricha. ČT1 bude i nadále vést Radan Dolejš a ČT4 Sport bude mít na starosti Jiří Ponikelský.

"ČT 24 vidím v dobré kondici. Vidím tu ale také prostor, jak by se na některých věcech dalo ještě pracovat. Výhrady mám například k vizuálům, které by měly být spíš více efektivní než efektní," řekl o svých budoucích plánech nový šéf zpravodajství Roman Bradáč. Konkrétně ale o chystaných změnách nechtěl zatím hovořit. Radě ČT se představili všichni ředitelé jednotlivých programů. Z jejich vystoupeních vyplynula snaha o větší atraktivitu toho, co česká veřejnoprávní televize vysílá. "Chceme vysílat víc populárních sportů. V tomto ohledu nám začíná prudce narůstat konkurence, například Nova Sport," uvedl například šéf sportovní ČT 4 Ponikelský.

I Fridrich, který přišel o místo šéfa zpravodajství a dostal na starosti nová média, naznačil své plány. ČT by například mohla v dohledné době nabídnout možnost sledovat živě své vysílání na iPhonech.

Janeček již dříve zdůraznil, že Česká televize nereaguje restrukturalizačním plánem na ekonomickou krizi, nýbrž na novou situaci na mediálním trhu. Plánované změny mají být reakcí na zásadní změny mediálního prostředí, způsobené rozvojem digitálního vysílání, internetu či globalizací.

Restrukturalizace podle dřívějších informací počítá mimo jiné se zrušením 120 pracovních míst v tomto roce a s dalšími úsporami, jako je například snížení nákladů služebních cest či počtu zpravodajských štábů v zahraničí.