Čínská vláda zakázala televizním stanicím uvádět reklamy uprostřed televizních seriálů. Nařízení, které vejde v platnost 1. ledna, je součástí kulturní reformy vyhlášené vládnoucí komunistickou stranou na říjnovém zasedání jejího ústředního výboru.

Absence reklamy v seriálech, které obyčejně trvají 45 minut, by měla podle vyjádření čínských úřadů přispět ke sledovanosti televize a ke zvýšení kvality pořadů.

Komunistická vláda se prostřednictvím kulturní reformy snaží udržet pozornost občanů u oficiálních médií a odlákat je od stále populárnějšího internetu, kde má menší možnost cenzury, uvedla agentura AP.

Státní úřad pro rozhlasové, filmové a televizní vysílání konstatoval, že odstranění reklamy z programu "zvýší úroveň veřejných kulturních služeb, ochrání základní kulturní práva občanů... a přispěje k jejich spokojenosti".

Televizní stanice ale spokojené nejsou, nové opatření totiž sníží jejich tržby. Mluvčí Hunan Satellite TV upozornila, že nové nařízení přichází v době, kdy již byla podepsána většina reklamních smluv pro příští rok. "Šéfy televizí teď čeká řada bezesných nocí," podotkla.

Čínský televizní reklamní průmysl loni dosáhl hodnoty téměř 500 miliard jüanů (asi 1,5 bilionu korun).

V rámci kulturní reformy již Čína kupříkladu tento měsíc zakázala místním médiím publikovat neověřené informace získané z internetu.