Šéf Dopravního podniku hlavního města Prahy (DPP) Martin Dvořák ztratil své zastánce. Nová pražská koalice ODS a TOP 09 na svém druhém zasedání vyměnila členy dozorčí rady. Serveru IHNED.CZ to potvrdil jeden z radních.

Změny v dozorčí radě mohou souviset s výměnou ředitele podniku Martina Dvořáka. “Ředitele odvolává dozorčí rada a v té je třetina členů za ODS, třetina za ČSSD a třetina reprezentuje odbory,” naznačil v rozhovoru pro HN v pondělí Bohuslav Svoboda.

Z dozorčí rady byli odvolání čtyři členové: zastupitelé Milan Richter, Dalibor Mlejnský a Marek Ječmének z ODS a Antonín Weinert z ČSSD. Nahradí je Michal Štěpán (TOP 09), Jiří Nouza (TOP 09) a Karel Hanzlík (ODS). Změny jsou platné k 30. listopadu.

Radu Dopravního podniku i nadále povede šéf motolské nemocnice Miloslav Ludvík (ČSSD), místopředsedou zůstává David Vodrážka (ODS).

Dozorčí rada bude mít nyní obsazených 12 z 15 postů. Náměstek primátora pro oblast dopravy Josef Nosek (ODS) předpokládá, že budou postupně obsazeny i nyní uvolněné posty.

"Musíme posílit svá vlastnická práva," řekl k výměnám v dozorčí radě primátor Svoboda. Podle něj dnešní krok vyplývá také z výměny koalice na pražské radnici. Postupně chce nové vedení vyměnit personální složení i v ostatních dozorčích radách městských podniků.

Spory v ODS

Richter, Mlejnský a Ječmének patří ke křídlu předsedy pražských občanských demokratů Borisu Šťastnému, který má se Svobodou dlouhodobé rozepře. Poté, co Štastný začátkem minulého týdne nečekaně oznámil vypovězení koalice ODS a ČSSD v Praze, se primátor Svoboda dohodl s pražskou TOP 09 a bez Šťastného vědomí s nimi podepsal novou koaliční smlouvu.

Šťastný tak byl postaven "před hotovou věc" a Svobodu za postup o víkendu kritizoval. Ten v pondělí kontroval tím, že neměl jistotu, zda se vyjednávání o budoucí koalici nebudou zbytečně protahovat, aby nakonec neskončila další spoluprací s ČSSD. To Štastný rezolutně odmítl.

DPP je největší městskou firmou, ročně dostává z rozpočtu hlavního města více než deset miliard korun. Podle rozpočtu, který letos schválili radní, dostane v příštím roce na provoz o 617 milionů korun méně. Problematické je tak financování nových autobusů, které objednali předcházející pražští radní.