Místo červené karty s nápisem Opencard budou cestující v pražské hromadné dopravě ukazovat revizorům kus papíru. Praze totiž karty došly, protože je radní nestihli včas objednat. Jako první o komplikaci informoval deník MF Dnes.

Pražanům, kteří si chtějí kartičku pořídit, vystaví potvrzení magistrát u svých výdejních přepážek. Revizoři by tak neměli cestující pokutovat, jedná se ovšem pouze o dočasné řešení.

"Platnost potrvzení je však asi jen deset dní," upozornila mluvčí dopravního podniku Ilona Vysoudilová. Revizoři jsou podle ní o situaci informováni.

Kartičky nestihla Praha podle slov náměstka primátora Karla Březiny (ČSSD) pořídit kvůli administrativním a technickým pochybením.

"Bohužel musím konstatovat, že se tak stalo pochybením odboru informatiky a jeho špatným načasováním výběrového řízení na dodávku karet, dále pak pochybením při administraci úkonů v rámci vnitřních předpisů magistrátu a zákona o veřejných zakázkách," potvrdil serveru Idnes.cz Březina.

Ve středu odpoledne Březina prohlásil, že výpadek v dodávání karet nebude delší než týden. „Ředitelem Odboru informatiky Magistrátu hlavního města Prahy jsem byl na dnešním jednání ujištěn, že dodávka karet bude do týdne obnovena. Běžný proces vydávání standardních karet, které občanům hradí Magistrát hlavního města Prahy s dodací lhůtou 10 dní, není a nebude nijak narušen."

Dodal, že se fakticky jedná pouze o pozastavení vydávání tzv. expresních karet za poplatek 250 Kč.

Výpadek by měl tedy dohromady trvat deset dní. Potvrzení se vydává zdarma, cestující si kupon zaplatí až při vydání klasické tramvajenky. Vydáno bude zájemcům o kartu Opencard, i těm, kteří chtějí kartu reklamovat. Ti, kteří mají kartu už objednanou a čekají na její doručení, ji dostanou se zpožděním.

Projekt Opencard vytvořila a provozovala firma Haguess. Pražský magistrát sice projekt Opencard převzal, firma se ovšem stále stará o provoz informačního systému a poskytuje úředníkům konzultační služby.