Lidé, kteří jsou zvědaví, jak budou vypadat stanice nově budovaného metra D, mají šanci se to dozvědět. Serveru IHNED.cz se podařilo získat vizualizace 10,6 kilometru dlouhé trasy, která by měla v budoucnu odlehčit zejména jihu metropole.

Politici tvrdí, že se úsek Náměstí Míru - Depo Písnice začne stavět začne v roce 2014. Zatím ale nerozhodli, jak projekt za 44 miliard zaplatí.

"U většiny stanic budou lidé vystupovat z nástupiště přímo do venkovních vestibulů. Ty budou lehké, jednoduché a demontovatelné, aby bylo možné na jejich místě v budoucnu postavit větší budovu, do které by byl vestibul stanice začleněn,“ popisuje budoucí tvář nové trasy ředitel Metroprojektu David Krása.

Jeho lidé v posledních měsících dolaďovali projekt s oponentní skupinou architektů, urbanistů a designérů. „Déčko“ začíná na Náměstí Míru, kde se kříží s linkou A. Další přestupní stanicí – s trasou C – bude Pankrác.

To je zároveň nejdražší stanice, vyjde na 3,2 miliardy korun.

Tunely bude metro projíždět bez řidiče, nástupiště oddělí od kolejí bezpečnostní prosklené stěny. „Jsme s návrhy spokojeni, žádali jsme především účelnost. Třeba ve stanici Depo Písnice vyroste veliké parkoviště aut P+R přímo na střeše depa,“ říká generální ředitel dopravního podniku Martin Dvořák.

Jak se vám líbí podoba nových stanic trasy metra D? Podělte se s námi. Děkujeme.

 
Váš názor: 
Vaše jméno a obec: 
Váš e-mail: 

 


Zora Mališová, Praha

...na metru oceňuji především jeho funkčnost - esteticky mě nijak zvlášť neoslovuje; co je nad zemí, by mělo být výsledkem otevřené architektonické soutěže, nechápu, je-li to jinak...


Irena Veselá, Praha 4

Dobrý den, za velmi podstatné, možná nejpodstatnější, považuji zajištění výstupu z každé stanice metra jezdícími schody, případ.výtahem. Jinak se stává metro pro řadu občanů, především starších,v podstatě nedostupné.


Milan Krejčí, Praha 4

1) Ve vizualizaci nevidím podobu stanice Pankrác, v dokumentaci k EIA grafické podklady také chybí!
Z textového popisu vyplývá, že ze stanice Pankrác nebude výstup na jih od extrémně rušné ulice/křižovatky Na PankrácixNa Strži - to považuji za zásadní chybu a snahu ušetřit na špatném místě, stejně tak není jasné, počítá-li projekt s realizací podchodu pod ulicí Na Pankráci a návazností na případnou tramvajovou dopravu, nebo je toto opět "odloženo".

2) Trasa D měla být původně stavěna před prodlužováním Ačka ... nyní je stavba odložena až na rok 2014 - A TO JEN PRVNÍ ETAPA - takže jen TORZO k Pankráci, kde davy cestujících z jihu zřejmě zcela ucpou trasu C ... trasa by měla být stavěna hned od počátku i s úsekem Pankrác-N.Míru-Hlavní nádraží-N.Republiky, tedy s plnou návazností na ostatní linky metra, a teprve potom ji na jih prodlužovat k Písnici ...


Tomáš

Dobrý den, sice je to pěkné, ale zajímalo by mne, jak to,že ještě nikoho nenapadlo spojit konce tras metra?! Proč musím jet třeba z Č. mostu na Chodov tak, že musím jet do centra a tam přestoupit a jet zase na okraj města?!
A tak se ptám: "Nebylo by lepší nejdřív propojit konce metra jako je to třeba v Moskvě?"


Michal, Praha

Koncept vestibulů metra které mají být něčím víc, než funkčním místem nepochopím. Nevidím důvod pro další zastávky jako Kobylisy. Podle mého názoru zbytečně vynaložené peníze. Stanice metra by měly být všechny stejné, ale to není žádoucí, protože by se pak přerušil slušný penězovod.


Peter, Praha

Myslim, ze by bolo lepsie, keby stanica nebola na Nam. Bri Synku, ale kusok vedla na nadrazi Vrsovice, kde by bol mozny prestup nielen na tram ale aj na vlaky a hlavne na linky S9, S3 a R3.


Petr

Vypadá to dobře, hlavně, aby se to už stavělo, protože je to prostě potřeba jako sůl.
Pro Tomáše:
Nápadů bylo už hodně. Problém jsou peníze a byrokracie.


Kráčmar, Praha 13

Tomáši, pro těch pár cestujících, kteří využívají tento extrém, je tu např. autobus. linka 240 spojujíci Háje s Černým Mostem bez přestupu a navíc i rychleji ;-)


 

Více informací o projektu nového metra D si přečtete v úterních Hospodářských novinách v příloze Praha

Čtěte více v Hospodářských novinách