Povinné zimní pneumatiky

Řidiči si budou muset pořídit zimní pneumatiky. Když se totiž mezi 1. listopadem a 31. březnem zhorší počasí, budou moci na silnice vyjet pouze se zimní výbavou. Od silnic tak zmizí dopravní značky "zimní výbava" a řidiči se nebudou muset obávat postihu, pokud na silnice vyjedou v teplém březnovém dni. Stejným opatřením se řídí také motoristé v Rakousku, Slovensku či Švýcarsku.

Bodová tolerance alkoholu za volantem

Řidičům, kteří usednou za volant s hladinou alkoholu pod 0,3 promile, už nebude hrozit ztráta bodu. Zákon ale alkohol při řízení nepovoluje, takže ani řidiči s mírnou hladinou alkoholu v krvi se pokutě nevyhnou. Peněžní postih za takový přestupek by mohl dosáhnout výše až 20 tisíc korun. "Ve vztahu k alkoholu by tolerance měla zůstat nulová," říká Igor Sirota z Ústředního automotoklubu ČR (ÚAMK ČR).

Konec tajných závodů

Policie bude moci zabavit auta poté, co se dozví, že se hodlají účastnit tajných závodů. Policistům se tak po letech dostává do rukou páka, jak účinně zasahovat proti podobným neohlášeným akcím. "Německo má podobné řešení a je to rozumné," komentuje novinku Sirota. "V praxi to funguje tak, že když policie zjistí, že bude tajný závod, vozidla po dobu jeho konání zadrží a účastníci se nikam nedostanou."

Radary obecní policie v utajení

Úseky, na kterých prování měření rychlosti obecní policie již nebudou muset být označena. Řidičům tak z očí zmizí značky s nápisem "měření rychlosti" a "konec měření rychlosti“.

Z ulice na STK (na policejní pokyn na STK)

Nebude-li se policistovi zdát na vlásku visící výfuk, může nařídit okamžitou návštěvu stanice technické kontroly. Jestliže technik vyhodnotí výfuk jako nezávadný, náklady na technickou kontrolu platí policie. Od této povinnosti může motoristy zachránit jen situace, ve které by zajížďka včetně cesty zpět byla delší než osm kilometrů. Dodržování dané vzdálenosti ale ÚAMK ČR vidí jako problematické. "Dá se předpokládat, že jde o předzvěst mobilních technických kontrol. Tyto pojízdné stanice se na určitém místě zastaví a auta se budou posílat k ní“, řekl serveru ihned.cz Sirota. Jan Medveď ze Sdružení automobilových dopravců ČESMAD BOHEMIA se nad tímto paragrafem také pozastavuje. "Technickým kontrolám se nebráníme, ale někdo musí vyjasnit, co to znamená. Navíc nákladní dopravci, kteří jezdí do Německa mají s podobným opatřením negativní zkušenost. Dochází totiž k tomu, že policisté posílají auta na technickou kontrolu do spřátelených STK. Ty si naúčtují vysoké částky, ale nikdo jim nedokáže, že je to neúměrné." "To, za jakých okolností bude nové opatření fungovat v praxi si budeme muset počkat," dodává Martin Felix ze sdružení ČESMAD.

Dopravní policie: Bodový systém se osvědčil - čtěte ZDE

Nový šéf dopravní policie Tržil si posvítí na autobusy a nákladní auta - čtěte ZDE

Co si myslíte o změnách vy? Napište nám. Děkujeme.

 
Váš názor: 
Vaše jméno a obec: 
Váš e-mail: