Dva úseky na železničních koridorech nebudou podle plánu z roku 2005 zmodernizovány do roku 2016. Jde o trať mezi pražským Smíchovským nádražím a Berounem na III. koridoru a úsek Nemanice - Ševětín na IV. traťovém koridoru. Vládu na středečním zasedání o tom bude informovat ministr dopravy. Důvodem zpoždění jsou zvyšující se investiční náklady.

Oba dva úseky budou muset být podle předkládací zprávy ministerstva dopravy realizovány ve dvou etapách. Do roku 2016 ministerstvo počítá s revitalizací tratě Praha-Beroun a v souběžně probíhající druhé fázi bude vybrána varianta nového spojení Mezi Prahou a Berounem. Ta by měla být dokončena do roku 2018.

V případě trati mezi Nemanicemi a Ševětínem bude nejprve zajištěna vzájemná součinnost trati se zabezpečovacími systémy používanými v Evropské unii a po roce 2016 bude zvyšována kapacita úseku na úroveň zbytku IV. tranzitního koridoru.

Financování modernizace zmíněných tranzitních koridorů počítá s evropskými penězi, dále s prostředky Státního fondu rozvoje dopravní infrastruktury (SFDI) a půjčkou Evropské investiční banky na kofinancování zdrojů EU. Podle původního usnesení vlády z roku 2002 měl být III. koridor financován ze zdrojů SFDI ve výši 17 miliard korun a IV. koridor ve výši 16 miliard.

Zbytek peněz měl být získán z kohezních fondů EU a pomocí bankovních úvěrů. V roce 2005 vláda povolila navýšení státních peněz pro modernizaci III. koridoru na 32,4 miliardy.

Modernizace III. koridoru se se svolením vlády celkově prodražila z původních 56,5 miliardy na 75,5 miliardy a v případě IV. koridoru z 38,5 miliardy na 41,9 miliardy. Vláda zároveň souhlasila s odložením původního termínu dokončení prací z roku 2010 na 2016.