Ruští záchranáři z vraku výletní lodě, která se v neděli potopila na řece Volze, vylovili zatím 113 obětí a pokračují v pátrání po zbývajících nezvěstných. Podle operativního štábu záchranářů se potápěči nyní soustřeďují na vylovení mrtvých těl z nižší paluby a z podpalubí.

Výletní loď Bulgarija, postavená v roce 1955 v bývalém Československu, se potopila v neděli. Z lodi se podle ministerstva pro mimořádné situace zachránilo jen 79 z 208 lidí na palubě. Zřejmě tedy až 16 lidí zůstává nezvěstných.

Pátrání by úřady chtěly dokončit ještě před chystaným vyzdvižením lodi z téměř dvacetimetrové hloubky za pomoci pontonů a plovoucích jeřábů, které by měly dorazit na místo o víkendu. Práci potápěčů však ztěžuje špatná přístupnost některých kabin. Vrak leží na dně na boku.

Zájem ruských turistů o lodní výlety mezitím výrazně poklesl. "U nás a u našich kolegů poptávka po říčních plavbách od pondělka klesla na čtvrtinu," postěžoval si ve čtvrtek novinářům Andrej Smolin z cestovní kanceláře Vodochod. Ale už zaplacené či objednané zájezdy klienti prakticky nestornují. Jen tři turisté se zřekli výletu kvůli špatnému psychickému stavu, společnost jim vrátila peníze. Ostatní klienti spíš vyjadřují obavy, zda se plavba vůbec uskuteční vzhledem k prezidentově pokynu prověřit technický stav všech plavidel. 

Plavidlo stejného typu jako Bulgarija, výletní loď Kompozitor Glazunov, tak uvízlo v Saratově, kde má setrvat až do úplného odstranění neupřesněných závad. Turisty čeká cesta autobusem do Moskvy, kde přestoupí na jiný parník.

Deník Izvestija ve čtvrtek s odvoláním na odborníky z loděnic v Komárně, které stavěly lodě tohoto typu pro Sovětský svaz, napsal, že Bulgarija měla být odepsána po 20 letech provozu, ještě v roce 1975, protože bez náležité údržby, oprav a modernizací může zchátrat a prorezlý trup je tak mimořádně zranitelný. Sami vyšetřovatelé prý sice nemají výhrady ke stáří lodi, které v ruských vodách není ojedinělé, ale k technickým závadám, které se projevily ještě před plavbou.