reklama
reklama
23. 6. 2011 | poslední aktualizace: 23. 6. 2011  14:18

Chystají odboráři další stávku? Ano, tvrdí boss železničářů Pejša

Odboráři minulý čtvrtek stávkovali. Lidé ale byli na jejich protest proti reformám připraveni, dopravní kolaps se nekonal. Co na to odboráři? Chystají další stávku? Na vaše dotazy odpovídal od 13:00 šéf Odborového svazu železničářů Jaroslav Pejša.
dom
dom
Čtěte více o: stávka | odbory | Praha
Jaroslav Pejša
Jaroslav Pejša
foto: HN - René Volfík

Vláda v úterý protlačila poslaneckou sněmovnou první část reformy zdravotnictví a malou důchodovou reformu. Odborářům se to nelíbí a po čtvrteční dopravní stávce hrozí dalšími podobnými protesty.

"Politici si budou muset na takové protesty, nebo ještě větší, zvyknout," řekl minulý čtvrtek předseda Odborového svazu dopravy Luboš Pomajbík.

Na otázku, kdy se dá očekávat případná další stávka, však přesněji neodpověděl. Naznačil ale, že to může být už v létě a nikoliv až v září v souvislosti s přípravou státního rozpočtu na rok 2012, jak to prezentoval Bohumír Dufek, šéf Asociace samostatných odborů.

A jak vidí pokračování stávkových akcí jejich kolega, předák železničních odborů Jaroslav Pejša? Čtěte v našem on-line rozhovoru.

Otázky a odpovědi najdete ZDE

reklama


Co přesně říkají na pokračování vládních reforem odboráři? Jak budou reagovat? Chystají další protesty? A na kdy? Ptejte se předsedy Odborového svazu železničářů Jaroslava Pejši, který odpovídá on-line od 13:00 do 14:00.


  Online rozhovor
Již není možné vkládat otázky

FrankWeb
23.6. 11:09
Dobrý den pane Pejšo,
sledoval jsem váš rozhovor s panem redaktorem Šímou po stávce minulý čtvrtek na ČT24. Vy jste tvrdil, jak jsou Kalousek a Nečas ze stávky naštvaní. Při tom TV ukazovala na pozadí usmívajícího Kalouska, jak jde stávkujícím naproti. V závěru se vás pan redaktor zeptal na golf v Pardubicích a vy jste málem vybouchl vzteky a začal vykřikovat něco o stížnosti na vedení televize. Skutečně jsou pánové Kalousek a Nečas tak naštvaní a vy tak klidní, když jste nedokázali zablokovat ani toho jednoho papaláše?
Pejša
23.6. 13:03
vážený pane, rozhovor jsem měl s redaktorem Lutonským a ne panem Šímou, to jen na okraj, patrně myslíte interwiev ČT24.
Naštvanost pana premiéra a pana ministra pramení z toho, že nedokázali najít jiný argument, než jen golfový turnaj v Poděbradech, kterého jsem se nezúčastnil ani já, ani nikdo jiný z vedení OSŽ. Je však snutné, že veřejnoprávní televize místo rozhovoru o podstatě věci, tedy podrobně o reformách, napodobuje bulvární média s turnajem v golfu.
S pozdravem Pejša

Zajda
23.6. 11:10
Vaše stávka byl směšná,... pár uječených, vyžraných pandrholů na náměstí bylo k smíchu,... stávkujte si klidně každý čtvrtek,.... Ty co musejí makat na Váš kašlou,...
Pejša
23.6. 13:03
Až budete platit náklady spojené s reformou, patrně mi zašlete jiný dotaz. Pejša

Adéla
23.6. 11:16
Stávka se myslím povedla. Gratuluji. Požadavky odborů plně podporuji. Myslím, že nazrál čas na generální stávku. Myslíte si to také? Nebo je lepší počkat na ještě větší podporu veřejnosti? Jaký čas na přípravu by si vyžádala? Jak daleko jsou úvahy odborových svazů na generální stávku? Děkuji
Pejša
23.6. 13:05
Dnes, t.j. 23.6. vyhlásila Koalice odborových svazů v dopravě, že je připravena na generální stávku a je ochotna ji ve spolupráci s ostatními svazy realizovat, pokud nedostaneme adekvátní odpověď vlády na požadavky předložené v souvislosti se stávkou.

Tomáš Franke
23.6. 11:34
Předně bych chtěl vyjádřit podporu. To co děláte je potřebné, protože vláda v podstatě nutí občany aby lili víc a víc vody do děravého sudu.
Každý průměrně inteligentní člověk ví, že nejprve je nutné opravit díry, kterými voda - naše finance - utíká.

Nejprve je nutná protikorupční reforma a pak je teprve možné bavit se o tom, kolik občané zaplatí.

Přimlouval bych se za stávku generální. Stávkovat musí současně všichni, kdo chtějí změnu pravidel hry: Politik už nesmí být nedotknutelný, nesmí mít imunitu. Musí být odpovědný před právem a musí být odvolatelný.

Občané si musí prosadit tyto změny tak jako si je prosadili na Islandu. Domnívám se, že už byla naplněna podstata čl. 23 Listiny Práv a svobod - Občané mají právo postavit se na odpor...
Pejša
23.6. 13:08
Souhlasím s vámi a sděluji vám, že dnešního dne se Koalice odborových svazů v dopravě rozhodla k prohlášení, že je připravena na generální stávku a je ochotna s ostatními odborovými svazy ji realizovat. Doufáme, i ve vaši podporu.

mene tekel
23.6. 11:34
Dobrý den, pane Pejša, mám na Vás dotaz jako na odboráře všeobecně, s jakou podporou obyvatelstva počítají odbory v na léto plánovaných stávkách a protestech ? Poslední stávka vykázala malý zájem lidí se zúčastnit a jako takové je dost nechápu.
Pejša
23.6. 13:10
Co se týká stávky 16. června je nezpochybnitelné, že se zastavily všechny vlaky v České republice a poprvé v historii i metro. Obdrželi jsme velikou podporu prostřednictvím elektronické i obyčejné pošty. Menší počet lidí na protestním pochodu vyplýval z toho, že železničáři a zaměstnanci Dopravního podniku museli být během stávky na svých pracovištích. Vzhledem k tomu, že se v Praze prakticky zastavila městská doprava, velmi mnoho sympatizantů se nedostavilo z důvodu vzdálenosti od trasy pochodu. Podpora stávky byla určitě větší nëž ukazovala média.

Ivo
23.6. 11:36
Dobry den,

vy odborari se tvarite, ze mluvite za vsechny obcany teto zeme, coz neni pravda, a natlakovymi akcemi se snazite dosahnout urcitych (politickych) cilu. Vase akce z minuleho tydne je toho zdarnym dukazem. Sam rikate, ze "Politici si budou muset na takové protesty, nebo ještě větší, zvyknout." Nabizi se proto otazka, zda by misto protestu nebylo lepsi zapojit hlavu a navrhnout nejake konstruktivni reseni namisto silackych gest. Nejsem si vedom toho, ze by ze strany odboru vzesel navrh, ktery by byl z dlouhodobeho ekonomickeho hlediska realizovatelny. Prosim presvedcte me o opaku. Dekuji.
Pejša
23.6. 13:13
První takový návrh podalo Odborové sdružení železničářů již v roce 2008 a tehdejší ministr Nečas přislíbil, že tento návrh bude realizovat. Bohužel musely uplynout další tři roky a realizovat se stávka, aby nám náš původní návrh pan premiér zopakoval a v pátek 24. června obdržíme konkrétní návrhy realizace tzv. předdůchodu. Doufám, že i další naše návrhy budou postupně vzaty do úvahy.

Tomáš Brychta
23.6. 11:39
Dobrý den pane Pejšo, nevadí Vám, že protestujete proti něčemu, co si lidé svobodně ve volbách vybrali? Nepovažujete vaše metody za totalitní, vždyť stávka má být pouze pro účely vztahu zaměstnanci-zaměstnavatel, ne politická? Děkuji za odpověď.
Pejša
23.6. 13:15
Ano tuto vládu si lidé ve volbách vybrali a po roce projevuje nespokojenost s ní, podle průzkumu veřejného mínění, 90 % občanů. Takový propad preferencí by měl vládu přivést k zamyšlení. Bohužel, nulová reakce vlády nás přivedla až ke stávce. Snad nyní pochopí, že reformy připravovaná na dlouhá desetiletí nelze dělat proti vůli občanů, nemělo by to smysl.

petr
23.6. 11:41
Dobrý den pane předsedo. Promiňte mě na začátku poznámku. Vláda si s vašimi požadavky, které jsou i požadavky většiny zaměstnanců s odpoštěním vytřela zadek a nechala je rychle schválit v parlamentu svými hlasy.Jsem také odborář a tak se ptám? To si fakt necháme jen tak líbit? Vím načasovali si to správně to schválení, těsně před prázninami, to také svědčí o svévoli vlády. A dotaz. Kdy proběhne další stávka dopraváků a kdy generální stávka? Proboha dejme se my odboráři dohromady, nedělme se na rozštěpené odborové svazy, když musíme táhnout za jeden provaz. Svrhněme tu svoloč co nás nazývá lůzou. My vytváříme hodnoty, oni je jen rozdělují a ještě jen mezi sebe. Děkuji za odpověď.
Pejša
23.6. 13:17
Myslím, že stávka a podpůrné akce k ní ukázaly možnost a schopnost spolupráce ČMKOS a ASO i odborových svazů, které nejsou v těchto centrálách. Ve středu 22.6. prohlásil Sněm ČMKOS, že nevylučuje podzimní generální stávku a dnes, ve čtvrtek 23.6. Koalice dopravních odborových svazů vyjádřila svou připravenost, spolu s ostatními odborovými svazy, ji realizovat, pokud vláda nebude adekvátně odpovídat na naše argumenty.

Vera
23.6. 11:47
Dobrý den, myslíte při Vašem rozhodování i na lidi, kteří s Vámi nesouhlasí? V mém okolí je drtivá většina lidí proti politickým stávkám. Reformy jsou bolestivé a nepopulární, ale nutné!! Stávka jen zastavuje rozumné diskutování a stojí spoustu peněz nás všechny! Zkuste přinést realizovatelné návrhy vylepšení reforem. Děkuji za neodboráře
Pejša
23.6. 13:19
Realizovatelné návrhy reforem předkladáme a např. předpenze bude projednávána na MPSV v pátek 24.6. Je škoda, že se vláda k tomuto kroku odhodlala teprve po stávce.

Píchlo
23.6. 11:50
Dobrý den, je u stávky povinná demonstrace ? Osobně bych místo demonstrace na ulici, kde se stejně tlemí pravicově orientované holé zadky, dal přednost tiché stávce. Prostě by se nešlo do práce. Soudruh Nečas by nemusel zesměšňovat nízký počet lidí v ulicích a dopad by byl větší, protože k takové stávce by se připojilo extrémní množství lidí. Co vy na to ?
Pejša
23.6. 13:20
Ten typ stávky, který máte na mysli, t.j. že by zaměstnanci nepřišli do práce, není v ČR možný, nepřítomnost v práci by se posuzovala jako absence. Proto stávkující musí přijít do zaměstnání, ale práci nevykonávají a sdělí svému zaměstnavateli, že stávkují. Proto také zaměstnanci železnice a dopravního podniku nebyli v protestním pochodu, ale na pracovišti.

David Krown
23.6. 11:52
Zdravím
stávka se nám moc líbila, napřesrok vás rádi podpoříme tanečním karnevalem v ulicích uvolněných zjevně zbytečnou veřejnou dopravou. Neuvažujete o celotýdenní stávce aspoň 4krát do roka? A jak prosím funguje vaše skvělá organizace v tak malém počtu organizátorů-odborářů ... nebo to bezvadné sladění s počasím?
děkuji
Pejša
23.6. 13:22
to prázdno v ulicích bylo opravdu zajímavé a možná vás přimělo k nápadu uspořádat karneval. Ale většina lidí opravdu potřebuje veřejnou dopravu a my k takové stávce, která byla 16. června přistupujeme jen v krajním případě. Doufáme, že vláda zahájí opravdový sociální dialog a nebudeme muset stávku opakovat. Doufáme, že zdravý rozum zvítězí

Radek
23.6. 12:10
Kolik procent zaměstnanců železničářů je členem odborů železničářů? Kolik procent zaměstnanců v celé zemi je členem odborů (pokud to víte)? Jaká byla tato čísla před pěti, deseti a patnácti lety?
Pejša
23.6. 13:26
Na Českých drahách je v odborech organizováno více než 80 % zaměstnanců. V jiných odvětvích ekonomiky jsou tato čísla menší a důvodem je v mnoha případech silná nevůle zaměstnavatelů, zvláště v malých firmách, respektovat vznik odborové organizace. Je to sice protizákonné, ale velmi těžko se to dokazuje. Např. naše Odborové sdružení železničářů proto ve svých Stanovách umožňuje i individuální členství, o kterém zaměstnavatel až do případu konfliktu neví.

Kozák
23.6. 12:17
Dobrý den, proč nejste razantnější, proč nedotahujete věci do konce. proč trpíte na drahách takový nepořádek? Plýtvání mzdovými prostředky. Evidentně špatnou cenovo politiku směrem k zákazníkům. Děkuji.
Pejša
23.6. 13:27
Vámi kritizované skutečnosti se snažíme řešit prostřednictvím zástupců zaměstnanců v dozorčích radách a pokud se nám takové případy podaří dokázat, požadujeme i náležité důsledky. Viz v poslední době ukončení činnosti ombudsmana ČD pana Fejka a odvolání předsedy představenstva ČD Cargo Ing. Vodičky.

frozenman
23.6. 12:44
Co říkáte na demonstrace v Recku, Spanělsku, Irsku...atd .proti úsporným opatřením?
Pejša
23.6. 13:29
Tamější nepokoje jsou již spojeny s násilnostmi. Doufejme, že naše protesty vyslyší vláda dříve, než dojde k násilnostem, které si nepřejeme.

Radek
23.6. 12:50
Popíši Vám příběh: Maželka čeká doma na manžela ve velice sešlém obýváku. Když manžel přijde manželka řekne "budeme malovat miláčku, už je to nutné, bude to okrové s lila květinovým válečkem", manžel "ano vymalovat by to chtělo, ale ne, ne, mě se to nelíbí, mělo by to být jiné", manželka "ale miláčku, bude to pěkné, nebo jak by sis to představoval", manžel "prostě jinak, vždyť jsme to řádně neprodiskutovali", manželka "jak jinak, já si opravdu myslím, že po mém je to velice vkusné", manžel "víš co, já prostě nesouhlasím, přestávam chodit do práce a tak nebudou peníze na barvy, a je to". Jak dlouho si myslíte, že tato rodina bude žít v sešlém obyváku? Nebo z jiného soudku. Můžete nás prosím odkázat na odborářské návrhy zákonů provádějící důchodovou, zdravotní a daňovou reformu (pokud možno včetně důvodových zpráv)? A pokud čirou náhodou takové návrhy neexistují, nemyslíte, že byste na nich měl pracovat místo odpovídání na tyto otázky? Děkuji za odpovědi.
Pejša
23.6. 13:31
Návrh OSŽ na tzv. předdůchody jsme předložili již před třemi lety. A teprve po stávce jsme pozváni k jednání na toto téma a MPSV nám zítra předloží své stanovisko. Podobně i ČMKOS předložila kompletní návrh důchodové reformy, který je ke stažení na webové stránce ČMKOS.

Mirek
23.6. 12:53
Dobrý den,
moc vám odborářům fandím, taky bych chtěl stávkovat ze režijky pro celou rodinu a co nejdřívější pořádnou penzi. Jen mi prosím vysvětlete, proč bych na to měl dávat právě já - soukromník - ze svých daní ????
Předem za odpověď neděkuji, neboť počítám, že budete odpovídat spíše svým vazalům a sympatizantům ... :-)
Srdečně zdraví Mirek
Pejša
23.6. 13:32
Odpovím klidně i vám a upozorňuji vás, že naše výhrady jsou k celému komplexu reforem, t.j. sociální, zdravotní, důchodové a daňové. Naše požadavky a argumenty nechávala vláda bez adekvátní odpovědi a první pozitivní reakce máme až po stávce. Bohužel, muselo tedy k té stávce dojít

Tom
23.6. 12:57
Stávka ukázala jedno: občané stále nepochopili co na ně nynější vláda chystá, stále ještě nevidí situaci tak zle aby je to vyhnalo do ulic. Není chybou opozice ale i odborů že nedostatečně vysvětlují negativní dopady reforem na střední a nižší příjmovou skupinu obyvatel?
Pejša
23.6. 13:34
Snažíme se výhrady co nejvíce zpřístupňovat široké veřejnosti, ale bohužel mnoho občanů bude reagovat, až budou nekvalitní zákony platit a oni na ně doplatí. Pak však již bude pozdě.

rob
23.6. 13:02
Stávka ukázala že občané stále ještě nechápou co na ně vláda prostřednictvím tak.zv. reforem chystá a nevidí situaci ještě tak zlou aby vyšli do ulic. Není to i chyba odborů že nedostatečně varují před negativními dopady reforem?
Pejša
23.6. 13:35
Snažíme se naše argumenty přiblížit co nejšírší veřejnosti, ale bohužel mnoho lidí bude rëagovat teprve tehdy, až budou zákony platit. To však již bude pozdě. Zatím mnozí sledují v televizi spíše telenovely než pořady zaměřené k politice, ekonomice a reformám.

realista
23.6. 13:04
Držím palce aby jste vyházeli celý parlament z oken-po takové době se lidi mají pořád hůř. Kalousek a jeho strana (KDU+TOP) seděl v každé vládě-tak ať si nehraje na čistého. Za rozvrat společnosti můžou všichni co sedí v parlamentu bez rozdílu. Na zadlužení se podíleli jak ČSSD tak i ODS a KDU ale i komunisti ničím nezabránili. Je načase aby se měli lépe normálni plátci daní. Prosím neargumentujte že nemáte pochopení v tripartitě-ale že už po dvaceti letech bylo času dost.
Pejša
23.6. 13:37
Jak vidím z vaší argumentace, vy už máte rozhodnuto, všechno je špatně a jediným řešením je defenestrace. Takové řešení je však pouze začátkem občanské války.

Tomáš Malý
23.6. 13:05
Dobrý den,

Podporuju vaše iniciativy.
Chtěl bych se zeptat: Kdy bude konečně generální stávka pro všechny kdo chtějí odchod od vlády a změnu v zatuchlém systému, který už 20 let jde ruku v ruce s korupcí a podporou válek?
Pejša
23.6. 13:39
Ve středu 22. června Sněm ČMKOS nevyloučil podzimní generální stávku a ve čtvrtek 23.6. Koalice odborových svazů v dopravě reagovala prohlášením, že je na generální stávku připravena a je ochotna ji spolu s ostatními odborovými svazy realizovat. Je však nutná podpora většiny zaměstnanců v ČR.

gggggg
23.6. 13:07
Milý pane Pejšo, kolik si myslíte, že se dá vystávkovat za hodinu peněz? A za dvě hodiny? A kdybyste stávkovali třeba měsíc?
Pejša
23.6. 13:39
My nestávkujeme za peníze, ale za sociálně přijatelné a spravedlivé reformy.

ct6ad
23.6. 13:10
Dobrý den,

jaký to je pocit, snažit se zvrátit výsledek voleb? Kolik lidí v republice má volební právo, a kolik stávkovalo? Není vám trapné vést sotva pár procent z celkového počtu lidí, kteří měli moc si u voleb vybrat dle svého gusta, a vykládat o dobru všech? Což takle si radši založít politickou stranu, k té by se vaše součastné chování hodilo lépe než na pozici člověka, který se má starat o vztah mezi kolektivem zaměstnanců a zaěstnavatelem.
Odbory ve čtvrtek výrazně překročily svůj společenský uděl a evidentně dále hodlají šlapat po demokracii zaštitujíc se "dobrem" a vykládajíc překroucené vládní návrhy - viz odchod do důchodu. Odkud vaše "ovečky" nabyly dojmu že půjdou do dáchodu v 70, netýká se to dnešních 16. letých? Další přiklady se najdou, ale to je nad rámec zdejší diskuse.
Děkuji za odpovědi.
Pejša
23.6. 13:41
My nechceme zvrátit výsledek voleb, ten zvrátí občané v příštích volbách a možná i předčasných. Jde jen o to, aby do příštích voleb nebyly vládou realizovány kroky, které budou špatné a nevratné. Podle sociologických průzkumů současnou vládu odmítá 90 % občanů.

Novák
23.6. 13:16
Dobrý den p.Pejša. Jen vás tímto chci podpořit. A možná bych vám poradil při příští akci nějakou renomovanou PR agenturu. Tady se především hraje o společenské vnímání a jakékoliv vaše dobře míněné kroky se můžou velice lehce obrátit proti vám. Média tady neuvěřitelně manipulují a je potřeba bojovat stejnými prostředky.
Pejša
23.6. 13:42
Proto se snažíme co nejvíce svých argumentů sdělovat v přímých přenosech, které nejsou manipulovány. Jinak děkuji za podporu.

Lukáš Trnovský
23.6. 13:17
Dobrý den, prosazujete své názory poškozováním třetích osob, byť "jen" v ekonomické rovině. Velká část vašich přívrženců ale ve svých projevech zmiňuje fyzické poškozování a někdy i likvidaci odpůrců. Zároveň své jednání pokládáte za ospravedlnitelné a chcete svůj nátlak gradovat. Máte dojem, že v takové situaci mají demokratické volby smysl? Neobáváte se, že byste v budoucnu mohl být souzen za teroristickou činnost?
Pejša
23.6. 13:46
Vaše zmínky o terorismu svědčí o tom, že jste svůj příspěvek psal při stavu rozrušené mysli. To se pak těžko argumentuje. Partně, i kdych vám popsal několik stran našich argumentů, tak by to stejně nemělo smysl. Až trochu vychladnete, pošlete svůj dotaz písemně na Odborové sdružení železničářů, Dům Bohemika, Na Břehu 579/3, 190 00 Praha 9.

J. Chvátalová
23.6. 13:24
Dobrý den.
Pane Pejšo, proč odbory nezaangažují nějakého mediálního "mága", který by pružně reagoval na to, co bravůrně zvládá vláda - vše přetočit ve svůj velký úspěch? Nedokázali jste vmédiích kontrovat výmyslu vlády, že prázdné ulice v Praze dokazují, že stávka neměla podporu. Myslím, že velká většina lidí jen chtěla ukázat, že jim stávka nekomplikuje život, že ji berou za svou a necítí se být rukojmím odborů. Nebyli kvůli ní naštvaní, jak dopředu avizovala vláda. Den pojali jako happening. S úsměvem vyřešili možný kolaps dopravy. Vyrazili do práce na kole a koloběžkách nebo si bez nadávek vzali dovolenou, neplacené či náhradní volno.
Pejša
23.6. 13:48
Souhlasím s vaším hodnocením stávky i protestního pochodu a kvůli mediálním manipulacím se snažíme naše argumenty sdělovat v přímých vstupech do sdělovacích prostředků. Manipulace s myšlením občanů se vládě nemůže dlouhodobě podařit, spíše tím jen urychlí radikalizaci názoru občanů.

Vaska
23.6. 13:26
Těm stávkokazům co vyřvávali podél průvodu jste měli sdělit jednu radostnou novinu - i oni budou jednou staří a nemocní
Pejša
23.6. 13:49
S tím souhlasím a dá se k tomu říci, že boží mlýny melou pomalu ale jistě. A pokud nezemřou včas, tak zestárnou.

Milan
23.6. 13:37
Z čeho myslíte, že se zaplatí ty astronomické dluhy, které má ČR ? Kdo by měl financovat důchody a hlavně nákladnou péči pro seniory, kterých stále bude více ?
Pejša
23.6. 13:50
Největším malérem je, že důchodová reforma měla být řešena v době velké privatizace a z jejích výnosů. To se bohužel nestalo a nyní neseme následky. My se jen snažíme, aby tyto následky nebyly sociálně neúnosné.

Radek
23.6. 13:37
Já se předem omluvím ze zjednodušení, ale v podstatě chcete přehodnotit - změnit minulost? Rozumím Vám správně? Tím vyřešíte nájmy, důchodce a nízké příjmy?
Pejša
23.6. 13:51
Nevím jakou změnu v minulosti máte na mysli, ale penzijní reforma a deregulace nájmu se dala vyřešit výnosy z velké privatizace. To se v první polovině 90 let nestalo a nyní neseme důsledky.

jan finster
23.6. 13:41
Dobrý den,
říkáte, že jste docílili odchodu pana Fejka z funkce ombudsmana, ale s konkurenční doložkou, která mu umožňuje pobírat plat ve výši 2,5 milionu. Do jaké míry víte, jak jsou manažeři firmy hodnoceni a myslíte si, že tento zlatý padák je správný?
Díky za info Honza

PS: A když už mluvíme o platech manažerů ČD, jaký pobíráte vy?
Pejša
23.6. 13:53
Tento zlatý padák správný není, ale bohužel neodporuje zákonu a záleží na morální úrovni pana Fejka, že ho vrátí.
Můj plat je několikanásobně menší než měl pan Fejk.

David
23.6. 13:44
Dobrý den,

chtěl bych se zeptat, kolik stála stávka konkrétně vaší organizaci?
Pejša
23.6. 13:54
Tyto náklady teprve vyčíslujeme, ale ke stávce, jako poslednímu prostředku jako obrany práv zaměstnanců jsme byli nuceni přistoupit bez ohledu na náklady.

xoxo
23.6. 13:47
Dobrý den pane Pejšo. Jsem pro uskutečnění generální stávky s přímým požadavkem demise vlády. Veverkám nevěřím v tom, že by položily vládu. Raději strčí hlavy do písku a budou se držet koryt, dokud je od nich někdo nevyhodí. To, že se zpronevěřili svému volebnímu programu a voličům je v tuto chvíli už vůbec nezajímá. Chce to udělat rázné kroky dřív, než tito demagogové stačí zničit i ty poslední zbytky sociálních "jistot", dá-li se to ještě takto nazvat.
Pejša
23.6. 14:00
Z časových důvodů se vám všem omlouvám. Případné další dotazy zasílejte na naši poštovní adresu
Odborové sdružení železničářů
Dům Bohemika
Na Břehu 579/3
190 00 Praha 9
nebo e-mail osz@osz.org

Již není možné vkládat otázky
  Online rozhovor


Autoři: dom
reklama
Zobrazit náhled
Zbývá 1000 znaků
A rozumné řešení přitom je tak prosté: (Vladimír)
Všechny rudé odborové svině bez milosti vystřílet. Už někdy někde...
"dom" je typický presstitut (Kostas Schuldenberg)
BOSS železničářů. ...odborářští BOSSOVÉ. Dávejte dobrý pozor,...
Chystají odboráři další stávku? Ano, tvrdí boss železničářů Pejša (Radek)
Jen bych rád pokračoval v dialogu s panem Pejšou: http://t.co/IdSwgOt
Mají pravdu, odboráři ! (Davidan)
Čtěte! http://www.osud.cz/evropska-revoluce-2011-politici-kazdemu-obcanovi-ukrad
Chystají odboráři další stávku? Ano, tvrdí boss železničářů Pejša (Odborářský papaláš na golfovém turnaji)
To by bylo, abychom se k tomu řeckému blahobytu neprostávkovali,...
Zobrazit diskusi
Nejčtenější
reklama
VIDEO
Testování žáků, ilustrační foto
Test
Česko
V pondělí začala generální zkouška plošného testování pro žáky pátých a...
VIDEO
Zdeněk Seidl (vlevo) s Davidem Rathem
Vojtěch Blažek
Exkluzivní rozhovor
Politika
Krajské kalendáře, plakáty, Středočeské listy - všude byl Rath. Bylo to...
reklama
reklama